Hehehehe... joda. Dette er litt spennende, men i mitt tilfelle er jeg mer spent på hvordan denne utgivelsen vil selge enn det faktiske innholdet av bladet. Særlig fordi en av initiativtakerne til bladet har en noe tvilsom fortid
Men ja, jeg har også hørt rykter om et budsjett på en femsifret sum og et opplag på flere tusen. Hvis de ikke tyr til Narvesen-distribusjon kan de gå på en kraftig smell. Serieferie, som er et lignende konsept, har jo etter det jeg har forstått problemer med å selge tjue eksemplarer, så hvordan skal SerieParadiset klare å selge 1000? Selv med Narvesen-distribusjon kan det være tricky. Holger og Hagbart-albumet mitt som ble solgt via Narvesen for snart tre år siden hadde et opplag på 4000, men solgte bare cirka 400 eksemplarer. Det er riktignok det meste et H&H-album noen gang har solgt, men spesielt lønnsomt var det ikke. Så jeg er spent på hvordan en antologi med totalt ukjente serier kommer til å gjøre det, og hvordan de skal kunne trekke til seg oppmerksomhet i bladjungelen på Narvesen. Så fremt det er dit de skal.
Hvis ikke har de ikke en sjanse til å få solgt ut alle eksemplarene.