Jeg er heller ikke akkurat Zofies Verdens største fan. Men mange ser ut til å like den av en eller annen grunn.
Jeg har vel alltid ment i filmsammenheng at det å legge til en tilfeldig dialog oppå en film er en av de laveste formene for underholdning, og det hører hjemme i Barne-TV, hvis det i det hele tatt fortjener å ha et hjem. Og det mener jeg også når det overføres til tegneserieformatet og man legger til en tilfeldig tekst til gamle tegneserieruter.
Men så er det noen som klarer det, fordi teksten er ikke så tilfeldig som en skulle tro. Derfor synes jeg f eks Sophus' Verden (som jo er en "parodi" på Zofies Verden) på Nettserier er 100 ganger bedre enn Zofies Verden. Når jeg leser Zofies Verden virker det av og til som om noen har dratt en lapp med tekst på opp fra en hatt og latt denne teksten utgjøre en av snakkeboblene i serien.
Når det gjelder hvem du bør kontakte for å få Mira inn i Pondus. Jeg svarer ikke på det lenger. Forrige gang jeg ble spurt om dette, så fikk jeg mail fra redaktøren i Pondus hvor det sto "hils Maja" noen dager senere. Jeg måtte vri hodet litt før jeg skjønte hvem Maja var, siden jeg på den tiden bare hadde vekslet to eller tre meldinger med henne på nettet. I ettertid har vi blitt venner, men det er en annen historie.
Så... prøv å finn ut av mailadressen til Pondusbladet selv. Og hvis jeg får en mail fra herr Løkling hvor det står "hils Emilie" så vet jeg at du har lykkes