Interessant innlegg! Jeg hadde aldri hørt om de teoriene om spøkelsesformer før, men det kan jo godt hende. Jeg har alltid sett på, og forstått spøkelser som ånder som ikke klarer å gå over på den andre siden. Jeg er ikke særlig belest på emnet, men det interesserer meg utrolig mye, og jeg er veldig "åpen" for denslags ting. Sånn jeg har forstått det er spøkelser energier, og man kan som du sa føle dem, lukte dem, høre dem og tilogmed se noen av de. Det er vel alt etter hvor aggressiv ånd du har med å gjøre. De kliger seg ofte til en plass eller en ting, men kan også sette seg på mennesker. De som henger igjen på mennesker kalles klebeånder, og du merker om du har en hengende om du ofte opplever uforklarelige ting, og samtidig føler deg slapp/har hodeverk o.l, for de lever på din energi som en parasitt.
Andre typer "spøkelser", om du kan kalle de det, er jo skytsenglene/energiene våre, som henger med oss hele tiden, og skal beskytte oss. De kan du få kontakt med om du vil, men de kan aldri kontakte deg først.
Det er jo noe av det jeg syns virker mer logisk enn relegion. Kan kanskje høres litt merkelig ut, men for meg er det det som stemmer mest med min virkelighetsoppfatning:) Men jeg har aldri opplevd noe overnaturlig ennå selv...
|