Miraforum

Til hovedsiden

Dato/klokkeslett: 21 Okt 2020, 12:12

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Din favoritt
InnleggSkrevet: 21 Jan 2009, 00:31 
Avlogget
Site Admin
Brukerens avatar

Nå vil jeg, som serieskaperen av denne überkule tegneserien*, høre en ting fra dere leserne. Jeg ser noen allerede har avslørt det i signaturen sin, men jeg spør her i en egen tråd.

Hvem er din favorittfigur i Mira?

Jeg ønsker meg en grundig begrunnelse på svaret sånn at jeg vet hva jeg eventuelt kan bygge videre på. Og når mange nok har svart kanskje jeg skal avsløre hvem som er min favoritt også.

Snurr film!

*megaloman? Jeg? Langtifra....

Topp

Innleggets emne: Re: Din favoritt
InnleggSkrevet: 21 Jan 2009, 01:07 
Avlogget
Brukerens avatar

Emma.

Fordi hun er inkaransjonen av den klassiske politisk interessertungdomen. Trur hun kan forandre verda til eit betre sted og fjerne all verdas urett. Eg kjenner at mange som eg kjenner personleg i den karakteren og det er og eit pluss. Derfor.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Jan 2009, 22:18 
Avlogget
Brukerens avatar

Anette! Definitivt!
Hun er som en liten plagsom lillesøster. Og jeg kan kjenne meg igjen slik jeg var mot mine eldre søsken da jeg var litt mindre. Og Det med at de eldste alltid får skylda og de minste blir beskytta! Det e rutrolig gøy å se igjen slike ting. Også det at hun generelt er en drittunge. Og man sitter på stolen og kjenner man blir meget irritert over oppførslen hennes, eller frustrert. Men det er også sinnsykt gøy!

Topp

InnleggSkrevet: 27 Jan 2009, 19:37 
Avlogget

Min favoritt er vel stjernen selv, Mira.
Det er Mira jeg kjenner meg mest igjen i av personene, vi har en del likheter; Jeg kjenner meg godt igjen i forholdet hennes til familien og helt klart det med bestevenninnen. Og jeg synes personligheten kommer tydelig fram i stripene. Vi har enda et par ting til felles, men de føler jeg ikke for å nevne her : p Men det hjelper vel lite når du tenker på hvem du eventuelt skal bygge videre på. : p

Hvis jeg måtte sagt en annen person enn selve stjernen hadde det blitt Emma fordi hun minner skummelt mye om et par av vennene mine som også tror at verden kan forandres til et bedre sted med demonstrasjoner osv.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Feb 2009, 11:04 
Avlogget

Blir vel Mons-Terje det. Vet ikke om det er pga. Monsters Inc, men liker fyren. :P
Uskyldig og dum. Perfekt for et slags merkelig sidekick.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Feb 2009, 17:26 
Avlogget

Jeg vet ikke helt om han telles, men jeg tror min favoritt er Varg. Den lille hunden som skulle beskytte Mira mot all verdens farlige ting, som egentlig bare er en koselig familiehund .. (eller kanskje ikke). Derfor er det så gøy når Anette påpeker at Varg kunne ikke ha skremt livet av noen; og Mira skremmer vannet av Mons-Terje ved å vise ham Varg. Sist, men ikke minst er jo Varg utrolig søt.

Hvis Varg ikke telles må min favoritt være Emma. Det finns ikke så veldig mange ungdommer i dag som vil og tror vi kan forandre verden. At hun kler seg i palestinaskjerf syns jeg er råtøft.

Topp

InnleggSkrevet: 28 Feb 2009, 22:54 
Avlogget

Mons-Terje. Han ligner sånn på pappa.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mar 2009, 23:04 
Avlogget

Jeg liker ikke så godt Mira selv, syns hun er for lei seg, påenmåte. Ingenting spennende med henne, fordi hun har ingen guts og ingen glede virker det som. Derfor syns jeg Emma er en fin kontrast. Hun har en lidenskap, og er litt spesiell. Så det må være min favoritt!

Topp

InnleggSkrevet: 08 Mar 2009, 17:56 
Avlogget
Site Admin
Brukerens avatar

HVA?! Du liker ikke figuren Mira? :o

Jeg tar det nok med knusende ro - men jeg blir likevel litt betenkt. Jeg har sett en del profiler på diverse communities på nettet hvor folk skriver at folk med lav selvtillit er turnoff. Jeg synes at folk som skriver sånt er turnoff. Folk med lav selvtillit har ikke valgt det selv, og slike utsagn får dem bare til å falle enda dypere ned i hullet sitt. Dette ble litt off-topic, men jeg ser en paralell her.

Som sagt - det at du ikke liker figuren Mira tar jeg med knusende ro. Men at hun ikke har noen glede er feil. Det finnes ting i livet hennes som gleder henne også. Det hender jo at du ser henne smile også ;)

Topp

InnleggSkrevet: 09 Mar 2009, 01:30 
Avlogget

Jeg må få tillate meg å ytre min mening ang. folk med dårlig selvtillit, og valg av akkurat slike personer i underholdning. For i både film og bøker som er svært populære møter vi nemlig slike hovedpersoner. Enten, har de dårlig selvtillit ofte pga noe de ikke har fått gjennomført-eller at de har "feilet" i livet. Ofte kan den normale mann i gata kjenne seg litt igjen i de fleste slike personligheter.. Hvor kjedlig hadde det ikke vært om mira hadde vært suksessfull, og alt hadde gått på skinner? Vel jeg peker bare i retning andre kjente tegneserier, som er og har vært kjent i en mannsalder som har slike figurer pr idag.

Beklager min rotete forklaring og noe dårlig norsk, men det er SEINT.. og dere MÅTTE få meg til å skrive min første post på miraforumet.. ikke sant? :P Min støtte går til Herr Bye her.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: