Miraforum

Til hovedsiden

Dato/klokkeslett: 27 Okt 2020, 04:50

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: After Forever
InnleggSkrevet: 25 Jan 2009, 22:55 
Avlogget
Brukerens avatar

After Forever er et nederlandsk band i symfonisk metalsjangeren. De startet opp i 1995 under navnet Apocalypse, men den gangen mer rettet mot death metal. Da vokalist og frontkvinne Floor Jansen entret bandet i 1997 endret sjangeren seg gradvis mot gothic metal og er i dag som sagt et symfonisk metalband, men har også fellestrekk med progressiv metal og power metal.

De har så langt utgitt fem album:
Prison of Desire (2000)
Decipher (2001)
Invicible Circles (2004)
Remagine (2005)
After Forever (2007)

Bandet har hatt pause det siste året på grunn av sviktende helse hos gitarist og låtskriver Sander Gommans, og som det står på hjemmesidene deres vil ikke bandet bli det samme uten ham, derfor tok de en pause. For et år siden skrev de at de ville samles igjen i begynnelsen av 2009 for å diskutere bandets fremtid.

http://www.afterforever.com/

Noen andre her som liker After Forever?

And as our pretty faces die,
our broken hearts will wonder why
the makeup just won't hide the scars of time....

Topp

Innleggets emne: Re: After Forever
InnleggSkrevet: 26 Jan 2009, 17:58 
Avlogget
Site Admin
Brukerens avatar

Haha, så det er faktisk en ørliten sjanse for at de kan bli oppløst snart. Kult. Det dukker nemlig opp en stripe snart hvor Mira utbryter at det nye albumet til After Forever er dritkult. På det tidspunktet jeg tegnet den hadde "After Forever" nettopp kommet ut. Håper virkelig ikke det blir det siste albumet (lærepenge til deg, Arne - FINN OPP BANDNAVN!)

Men ja, After Forever. Stor sans for noe av det de har gjort, ikke så stor fan av noe annet de har gjort. For å ta det kronologisk så liker jeg ikke "Prison of Desire", men det er fordi det er for influert av death metal etter min smak, og jeg liker som kjent ikke death metal. Decipher er greit nok. Ikke mer enn det. "Invicible Circles" er derimot fantastisk. Et skikkelig følelsesladet og sårt album som kunne ha funket som soundtrack til Mira, hadde det ikke vært for at dette er et konseptalbum som forteller en helt annen historie, selv om dette også handler om oppveksten til en ung jente, og det er slett ingen munter historie. "Remagine" er søppel. Rett og slett. Det er et forsøk på å bli mer kommersielle og det ned i hver minste detalj. Til og med coveret tyder på det da dette er det eneste coveret deres hvor bandet har latt seg avbilde. Derfor var jeg skeptisk da "After Forever" kom i 2007, men her har de faktisk lykkes å legge seg på den kommersielle linjen og likevel ha noe interessant å komme med. Det er virkelig et dritbra album.

Håper herr Gommans kommer seg, for dette vil jeg høre mer av.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Jan 2009, 18:58 
Avlogget

Jeg hører på noe After Forever. "Prison of Desire" og "Invisible Circles" er helt klart de beste albumene etter min mening, selv om de er veldig forskjellige både sjanger- og vokalmessig. Jeg er ikke begeistret for "Remagine", synes det er kjipt, jeg hade såå høye forventninger etter "Invisible Circles". Jeg har ikke hørt noe særlig på det nyeste albumet enda.

Jeg hørte mye mer på dem før enn jeg gjør nå. Det er ikke et av yndlingsbandene mine, men de er veldig flinke.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Feb 2009, 00:20 
Avlogget
Site Admin
Brukerens avatar

...og der var de oppløst ja :P

Topp

InnleggSkrevet: 17 Feb 2009, 23:09 
Avlogget
Brukerens avatar

:cry:

Moro så lenge det varte. Vi får bare håpe at de finner på noe like bra hver for seg. Floor Jansen har visst et prosjekt gående sammen med Pagan's Mind-gitaristen, stemmer det?

And as our pretty faces die,
our broken hearts will wonder why
the makeup just won't hide the scars of time....

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: