Miraforum

Til hovedsiden

Dato/klokkeslett: 27 Okt 2020, 06:33

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Yes
InnleggSkrevet: 20 Jan 2009, 19:20 
Avlogget
Brukerens avatar

Ja, det har seg sånn at eg liker å bruke tida mi til å høyre på musikk (kven gjer ikkje det?) og da ofte prog-rock. Og eit av banda eg liker å høyre på da er Yes. Som eg meiner lager fantastisk musikk, eller gjorde det på søttitallet. Eg kan desverre ikkje skryte av at har så mykje av det i CD-samlinga, da eg *host* har lasta ned det meste og eg har dessverre ikkje så store platekjøpmogleikar her i Bygda. Så eg har bare Close to the Edge på CD, og far min har 90215 på vinyl(kanskje han har meir, ikkje mykje system i hyllene med vinyler akkurat), men skal kjøpe meir når eg har sjansen, lover.

Men... kva tykjer dykk?

Topp

Innleggets emne: Re: Yes
InnleggSkrevet: 20 Jan 2009, 19:29 
Avlogget
Site Admin
Brukerens avatar

Yes er konge, og Close to the Edge er et av de beste albumene som noen gang er gitt ut. Men jeg kan skjønne de som ikke liker det albumet, for det er ikke musikk for alle. :P Nå er ikke jeg så glad i 90215, eller noe av Yes som er utgitt etter 1980. Men det er nå meg.

Selv har jeg Close to the Edge, Fragile og Relayer. Relayer tror jeg er et av historiens mest undervurderte album. Jeg vet ikke hva det skyldes, men har en mistanke om at det er fraværet til keyboarder Rick Wakeman, og at tangentene er overlatt til Patrick Moraz. Forøvrig den eneste plata han spilte på for Yes.

Anbefaler alle de tre jeg har på CD. I tillegg har jeg masse vinyl av Yes som jeg har plukket med meg fra et loft etter min avdøde onkel. Husker ikke hvilke det var men... mye bra der også.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: