Skal vi se. Dette er en serie jeg har en del å si om. Det skal du ta som noe positivt, for som du kanskje har fått med deg så kommenterer jeg ikke så mye på Nettserier.no. Grunnen til det er at jeg stiller to krav. 1) Jeg må se et potensiale i serien. Jeg må føle at denne serien har noe som det kan bygges videre på. Det er det langt fra alle seriene på Nettserier som har. 2) Hvis jeg ikke kommenterer så er det ikke nødvendigvis fordi jeg ikke ser potensiale i serien, for det kan godt være der og jeg kan sikkert til og med se det. Men jeg må ha noe å tilføye, noen tips som jeg tror kan forbedre serien. For har jeg ikke det, så er mine kommentarer meningsløse. Men tilbake til H&M.
Jeg husker da denne serien dukket opp på Nettserier.no, selv om det først var bare en enkelttegning først. Jeg aner ikke hva det var med den, men her så jeg et enormt potensiale og gledet meg til å få se serien selv om jeg var litt skeptisk. Da første stripe kom kunne jeg puste lettet ut, for den svarte til forventningene mine.
Men slik den er pr i dag så tror jeg ikke den vil komme noe lenger enn spalte i lokalavisa (nettopp fordi du er lokal) og/eller en gjesteopptreden nå og da hvor formålet er å presentere de unge og lovende. Så hva tror jeg må gjøres?
Først og fremst så er jeg enig med MC her om at det til tider er litt ensformig, og jeg tror det skyldes at de to figurene i serien ikke har mye til personlighet. Da blir det liksom bare to personer som bor sammen (hmmm... hørtes kjent ut) og det er lite å bygge på. Siden denne serien er basert på virkelige personer bør det ikke være så vanskelig å gå i dybden og finne ut hvem de er og basere serien på det. Når du plasserer den ene figuren i en gitt situasjon så skal denne figurens personlighet klare å skrive stripa for deg, fordi du vet hvordan hun/han reagerer på den. Introduser gjerne bifigurer etter hvert for å skape variasjon.
Det andre er tegningene. Jeg liker uttrykket og figurenes oppbygging, men som jeg har sagt til deg tidligere så synes jeg streken virker litt usikker. Det kan være så enkelt som å finne det riktige tegneutstyret for å få en mer dynamisk og proffere strek. Ta for eksempel en titt på Sara Sahara på Nettserier. Streken der er også ganske enkel, men likevel er den teknisk sett mye mer sikker. Så dette bør du også ta en titt på.
Fargeleggingen din derimot er super, og de hjelper deg med å få en finere finish på produktet. Men om streken blir proffere i tillegg så blir dette ren dynamitt. Og det vil vi jo ha

...og ja, hvis det skulle dukke opp et Mira-blad (noe det neppe gjør), så hadde nok H&M fått slippe til som biserie, forutsatt at den vil forbedre seg
Ut av nysgjerrighet, hvilke tegneserier liker du å lese?