Alle vet at tegneserieuniverset er dominert av gutter. Det er hovedsaklig gutter som lager tegneserier og da blir tegneseriene veldig guttete. Det gjør at det er hovedsaklig gutter som finner størst interesse av å lese tegneseriene, og som kanskje også inspireres til å lage tegneserier selv. Derfor tror jeg at jenter flest ikke interesserer seg for tegneserier og får lyst til å lage tegneserier selv.
Jeg er jente. Det har nok de fleste fått med seg. Jeg liker tegneserier. Men jeg savner flere jentetegneserier. Mira er bra, men dekker ikke behovet alene (og blir dessuten tegnet av en gutt - pføy). Nemi synes jeg bare går på tomgang. H&M som har blitt presentert i forumets showroom viser gode takter, men er nok fortsatt på skissestadiet (og oppdateres alt for sjeldent).
Det jeg tror jeg vil med dette emnet er å spørre hvor jeg kan finne flere GODE jenteserier. Noen som har noen anbefalninger?
Hvis svaret er positivt lurer jeg også på hvordan vi skal få seriene ut blant norske jenter så de også vil omfavne tegneseriemediet så vi får utvidet interessen og markedet?