Jeg har ikke lest serien, men fikk kjennskap til den da jeg så at den kommende spillefilmen Scott Pilgrim vs. the World med Michael Cera i tittelrollen var basert på en tegneserie. Serien virker super nok, den, men hvorvidt jeg streber etter å få med meg filmen når den er ute kommer an på om Michael Cera blir med i Arrested Development-filmen eller ikke. Han er det eneste som er i veien for at den filmen blir laget, ved ikke å ha takket ja til å komme tilbake i sin rolle fra serien... æsj, for et ego han har fått seg etter de suksessfulle og allmennpopularitetsfremkallende filmene Superbad og Juno. Om han sier nei til filmatiseringen av en serie han kan takke hele karrieren sin for, da blir det nok litt mer boikotting, ja.
Men tilbake til selve tegneserien, den virker som sagt flott, og jeg liker tegnestilen. Nebelgrad Blues-paralleller nevnes, og irriterende nok har jeg ikke lest den serien heller. Men den har visst dukket opp i to bøker nå, har jeg forstått. Kanskje jeg skaffer dem?
Tror ikke jeg tar sjansen på å bestille bøkene om Scott Pilgrim helt enda, da, i og med at jeg nettopp har bestilt meg et knippe saker fra Amazon.com, og gruer meg over hvor dyrt det blir. Men jeg er absolutt på vakt!
_________________ Har det, i et kjærlig forhold, virkelig noe å si hvem som kommer først?
|